Užstatai
Hosts aren’t allowed to charge guests a security deposit through our Resolution Center or outside the Airbnb platform. Instead, we inform guests at the time of booking that their payment method may be charged if they cause damage during a stay.
There is one exception: Hosts who manage their listings with API-connected software can set a security deposit using our offline fees feature. If a Host has done this, the deposit requirements will be clearly communicated during the booking process.
Damage reimbursements without a security deposit
If a guest, someone they invite, or a pet causes damage during a stay, the Host can request reimbursement from the guest through our Resolution Center. If Airbnb gets involved and determines that the guest was responsible, the guest’s payment method may be charged.
If you're a guest, learn more about what to do if they cause damage here. If you're a Host, learn more about how to request reimbursement for damage, missing items, and unexpected cleaning here.
Susiję straipsniai
- Šeimininkas
Skelbimų tvarkymas naudojant su API susietą programinę įrangą
Jei komandą subūrusio asmens paskyroje Airbnb skelbimai tvarkomi naudojant prie API prijungtą programinę įrangą, programinę įrangą galima na… - Svečias
Mokesčių rinkimas ne per Airbnb
Paprastai šeimininkai negali rinkti jokių papildomų mokesčių ar rinkliavų, nesusijusių su Airbnb platforma, nebent Airbnb aiškiai tai leistų… - Svečias
Kas gali turėti Airbnb paskyrą
Mūsų bendruomenėje nėra vietos asmenims, kurie kelia grėsmę ar pavojų kitų saugumui.